Pages

Lempeä lokakuu

October 30, 2016


Kyllä…lokakuu oli kaikkinensa loppujen lopuksi hyvä kuukausi. Omassa rauhassa asioiden käsittelyä, runsaasti raikasta ulkoilmaa… Hiljalleen palautuva kyky nukkua enemmän kuin kaksi tuntia kerrallaan, tiivistynyt liikuntarytmi…mielenrauha, ah.  Olen melko varma että nukuin viime yönä yli kuusi tuntia putkeen – minulla ei ollut Sleep Cycle päällä joten todistusaineistoa ei ole…mutta heräsin aamulla (puhelimen herätykseen) kahdeksalta, enkä ollut edes tajunnut että siirryimme talviaikaan yön aikana – joten ”oikeasti” nukuin yhdeksään ilman että olisin herännyt aamuyöllä katsomaan kelloa! Tämä on jotain aivan ihmeellistä meikäläisen maailmassa! En ole melkein kolmeen viikkoon koskenut mihinkään unilääkkeisiinkään, joten todellakin jälleen kerran olen todistanut itselleni että kaiken a ja o on säännöllinen liikunta ja se, että itsepintaisesti pitää kiinni tietystä vuorokausirytmistä.

Lokakuun muita ilonaiheita: olen hiljalleen taas yhteyksissä siskooni. Menemättä liiemmälti henkilökohtaisiin yksityiskohtiin, siskoni ja minä emme ole olleet kovin läheisiä viime vuosien aikana…mutta nyt olemme pitkästä aikaa jutelleet puhelimessa pari kertaa. Olen joskus maininnut blogissani ettei minulla ole läheisiä suhteita lapsuuden perheeseeni eikä sukulaisiini; isäni kanssa olemme kuitenkin myös onnistuneet jonkinmoisen ns. puhelinsuhteen rakentamaan tässä viimeisten parin vuoden aikana.

Sairaslomani on sekin ohi ja työnhaku jälleen kerran päällä! Jostain sitä voimaa ja positiivisuutta aina riittää; en osaa masentua tilanteestani ja uskon kyllä, että uusi työ taas löytyy…sooner or later. Marraskuulle suunnitteilla on vähintäänkin lisää liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja, lukemista ja tulevaisuuden suunnittelua. Vuosi 2017 saattaa tuoda tullessaan isoja muutoksia; mahanpohjassa jo silloin tällöin kutkuttaa positiivisen jännityksen merkeissä….mutta vielä en uskalla avautua noista asioista etten jinxaa mitään. Ainoa konkreettinen plääni on lomamatka Floridaan tammikuun alussa – mutta se on vielä vaarassa peruuntua tai siirtyä, ellen jonkun ihmeen kautta onnistu parissa kuukaudessa säästämään tarvittavia käyttörahoja. Lentoliput on, mutta muuten olenkin rahaton. Tyypillistä ja ah niin epäloogista matkasuunnittelua a lá Zella.




No comments :

Post a Comment